Städa städa varje fredag å så varje jul...

Eller hur var det nu Pippi sjöng?

Har städat dagen lång, tar det lugnt så inte ryggen pajar men man vet aldrig, den är nyckfull den rackarn. Än så länge känns den rätt okej i alla fall.

Fick ett skönt besked i förmiddags i alla fall. En av gammelhundarna som bor hos mina föräldrar har fått en knöl, de har varit till veterinären och tagit prover på den och i morse var de och tog stygnen och fick besked om vad det var och det var en godartad tumör i fettvävnaden, den behöver inte åtgärdas om den inte blir större och kosmetiskt störande. Det var en lättnad att få höra. 9½-åriga damen mår bara gott och hänger förhoppningsvis med ett tag till.

Kan man bli irriterad på sjukvården?
Jag har varit på röntgen och resultatet skulle läkaren ringa om inom 14 dagar, igår hade det gått 14 dagar... Hade inte läkaren hört av sig så skulle jag ringa...
Vore det inte smidigare att läkaren ringde så behöver inte jag ta upp tid för de som är ännu sjukare och ringa på de ynka 2 timmar som det är telefontid på vårdcentralen, sitta i telefonkö, osv. Förmodligen finns inte ens "min" läkare på vårdcentralen längre, här finns i stort sett enbart stafettläkare och de är ju inte kvar så länge direkt. Visst har läkarna det körigt men de har också betalt för det, jag är den som är "sjuk" och borde inte behöva lägga ner en massa tid och energi för att få reda på hur sjuk jag är.

Jag tycker att den som utbildar sig till läkare skulle placeras ut på kontrakt under en viss tid där det behövs läkare, alla läkare kan inte arbeta på stora sjukhus i storstäderna, landsbygden behöver också bra läkare. Men det borde kanske även gälla lärare, här på landsbygden finns inga behöriga lärare... Det får gå ändå...
Förr blev lärare placerade där det fanns jobb, bara att gilla läget under en tid.

Ha en skön fredag!
Just nu är hösten underbar... i morgon är det redan oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0