Följetongen fortsätter...

F Ö R S Ä K R I N G S K A S S A N....

Finns det något fulare ord i det svenska språket???

Ni som minns vet att jag skrev om dem tidigare (100730), jag hade fyllt i för kort period enligt någon handläggare när jag skickade in min försäkran om aktivitetsstöd trots att jag följt deras anvisningar. Jag fick ett brev där det var några pekpinnar om hur fel jag hade gjort och så stod det dessutom vilka datum som skulle fyllas i nästa gång. Det stod dessutom att det måste vara minst en månad ifylld. Jag var rätt förbannad ett par dagar men sen orkade jag inte följa upp det så när det var dax att fylla i nästa försäkran så gjorde jag precis som det stod i brevet, jag fyllde i 100710-100811 som period precis som personen som skrev brevet angivit.

Idag fick jag ett brev... Där står att jag har fyllt i för lång period... Jag skulle ha fyllt i 100710-100809 så jag får bara ersättning tom 100809 denna gång för jag har fyllt i mer än en månad och man får bara fylla i max en månad...

Alltså fattar ni... Fattar ni vad de menar egentligen??? Jag fattar inte vad de menar, jag fattar egentligen ingenting längre...
Om jag gör enligt anvisningarna så blir det fel...
Gör jag enligt brevet som jag fick så blir det fel...

Enda slutsatsen som jag kan dra är helt enkelt att hur jag än gör så blir det fel...
Jag är en rätt frisk person (tror jag i alla fall) så jag förstår att den som är sjuk inte orkar få detta rätt och jag börjar fundera på hur frisk jag egentligen är, känner mig lite schizofren kan jag ju säga, efter denna period med aktivitetsstöd så är det kanske dags för sjukskrivning!!

Tillägg!!!

Jag lyckades komma fram på telefon till Fk och tro det eller ej, jag fick en ursäkt och ett erkännande att de har gjort fel... Jo ni läser alldeles rätt, jag fick faktiskt en ursäkt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0